2 september 2015

The Travelling Shoes

Afgelopen zomer reisde ik met de trein door een aantal Europese steden. Om deze reis nooit meer te vergeten was ik op zoek naar een tof souvenir. En nee, niet eentje uit de vele souvernirwinkels die deze steden te bieden hadden. 

Na de close-up foto van mijn schoenen die ik genomen had na het avontuur op de Teufelsberg (zie vorige post) in Berlijn, bedacht ik dat dat een uitstekend souvenir zou zijn. Een close-up foto van mijn All Stars in elke stad, met op de achtergrond een typerend gebouw of icoon van deze stad. Dus dat heb ik gedaan! Vandaag wil ik jullie deze foto's laten zien aangezien ik een hoop positieve feedback kreeg op het idee van mijn medebackpackers.

Berlijn: Fernsehturm
Berlijn: Na de Teufelsberg



In Berlijn had ik helaas iets te weinig tijd om een foto te maken voor een bekend Berlijns gebouw als de Brandenburger Tor, de Berlijnse muur of het Holocast Monument. Ik heb tijdens een uitzichtpunt vanaf een gebouw wel mijn schoenen op de foto gekregen met de Berlijnse televisietoren in de verte op de achtergrond.

Praag: De Karlsbrug

Na Berlijn reisde ik door naar Praag. De grootste toeristenattractie hier is zeker de Karlsbrug. Ook de Praagse Televisietoren is een bekend gebouw. Het is ooit verkozen tot het lelijkste gebouw van Europa en is vooral bekend door de kruipende baby's die aan het gebouw zijn vast gemaakt; heel apart.


Praag: De Televisietoren

Na Praag stond Wenen op de planning. Ik vond Wenen niet heel bijzonder als stad en moest dan ook even nadenken waar ik de foto wou maken. Een bekend gebouw is toch wel Belvédère. Ik besloot dus daarheen te gaan en de foto te maken. Ik had er natuurlijk niet bij stil gestaan dat er werkzaamheden waren bij het station daar en dat ik het helemaal niet kon vinden. Na een beetje verdwaald te zijn besloot ik naar Slot Schönbrunn te gaan, een groot paleis met gigantisch park als tuin.


Wenen: Het Schönbrunn paleis
In Venetië zou ik natuurlijk iets kunnen doen op het o zo bekende, toeristische Saint Marco plein. Toch vond ik het leuker om de foto te maken met een typisch Venetiaans beeld, de gondels. Ik heb  veel verschillende foto's gemaakt en eigenlijk vond ik ze allemaal wat hebben!

Venetië: Typisch Venetiaans beeld

Venetië: Typisch Venetiaans beeld

Venetië: Steegje in de binnenstad

Milaan was natuurlijk meteen duidelijk. Aangezien hier niet veel anders te zien is dan de Duomo, de grote dom op het centrale plein, maakte ik daar de foto. Later toen ik er s'avonds een keer langs liep had ik spijt dat ik mijn slippers aan had. Het lege plein en het gigantische gebouw met mooie verlichting was betoverend en geweldig geweest voor een toffe foto. Het was lastig om overdag niet te veel mensen op de foto te krijgen, maar ik denk vind hem toch goed gelukt :)

Milaan: Duomo
Na 1 dag Milaan vertrok ik richting Elba om een week lang op het strand te liggen en zo min mogelijk te bewegen. Aangezien ik dus nergens anders op het eiland ben geweest dan de stranden naast de camping, mijn bed en het zwembad moest ik even een andere oplossing bedenken. De boot leek mij een duidelijk beeld dat ik naar het eiland was afgereisd.

Elba: De boot met Elba op de achtergrond

Elba: Vanaf de boot met Elba op de achtergrond


De laatste foto's nam ik in Florence en Rome. In Florence natúúrlijk met de Ponte Vecchio. Rome was een lastige welke plaats ik moest kiezen. Kiezen is niet mijn beste eigenschap, dus maakte ik de foto maar overal. In de Sint Pieter kerk, met het Vaticaan op de achtergrond, in het Colosseum en met het Colosseum op de achtergrond. Helaas heb ik de mooiste foto's die ik in de kerk maakte nooit ontvangen. Ik maakte die dag foto's met iemand anders camera. Het Australische meisje heeft ze voorlopig nog niet naar me gemaild, wie weet krijg ik die ooit nog een keer. Enkele andere foto's heeft ze al wel opgestuurd. Zo ook degene in de Sint Pieter met het Latijnse woord "Convers" op de achtergrond, wat ik wel een grappige vond.

Florence: Ponte Vecchio

Florence: Ponte Vecchio


Rome: Colosseum by night
Rome: Latijns "Convers" in de Sint Pieters basiliek

Rome: Het Colosseum

Rome: Het Colosseum van buitenaf

Rome: Het Vaticaan


Rome: In action in het Colosseum
Een hoop had ik tijdens mijn reis al op Facebook gezet, maar het leek me toch leuk ze allemaal even onder elkaar te zetten!

Tot de volgende post!

Ciao!




1 opmerking:

  1. Leuk San, misschien leuk om een Instawall van te maken als herinnering!

    BeantwoordenVerwijderen