3 januari 2016

Witte ganachetaart met frisse granaatappelpitjes

DSC_0199
Vandaag heb ik nog een lekker taartje voor jullie in petto! Het is een makkelijk recept, maar o zo lekker! Het is een witte chocoladetaart met granaatappelpitjes.  Geïnspireerd door een foto op Pinterest met witte chocolade en cranberry's, maakte ik er een met eigen vulling en granaatappel.

De deegbodem is gemaakt van hetzelfde recept als ik gebruikte bij mijn Lemon Meringue Pie. Ik had ongeveer een half recept nodig voor de bodem. Als je deeg over hebt kun je dit nog makkelijk invriezen voor een andere taart, of je kunt er koekjes van bakken. Het is wel handig om een iets groter recept te maken aangezien je het dan makkelijker tot een bal kunt kneden, en het vervolgens ook makkelijker tot de gewenste dikte en groottes kunt uitrollen.

Wat heb je nodig voor de vulling:
  • 150 ml slagroom
  • 200 gram witte chocolade
  • Granaatappel
Na het afbakken van de bodem laat je deze afkoelen, maar ondertussen kun je de vulling wel maken. Hak de witte chocolade in stukjes, en verwarm de slagroom tot hij tegen de kook aan zit (liever niet helemaal koken). Giet daarna de room op de gehakte chocolade, wacht even een halve minuut, en roer daarna de nu gesmolten chocolade door de room tot alle brokjes vloeibaar zijn.

DSC_0208

Giet de vulling in de bodem, en verdeel de granaatappelpitjes over de vulling (ongeveer 1/4 tot 1/2 granaatappel). Laat de taart minimaal een uurtje in de koelkast staan voor aansnijden, zodat de vulling nog iets dikker kan worden.

DSC_0212

Geen opmerkingen:

Een reactie posten