27 oktober 2015

Even terug naar de zon

Het is inmiddels volop herfst. Regenachtig, af en toe al ijzig koud en een hoop blaadjes zijn aan het verkleuren. Het enige dat ik zelf leuk vind aan de herfst is het thuiskomen uit de kou en in je lekkere slobber trui met sloffen aan op de bank warme chocomelk drinken. Verder associeer ik het vooral met kou, regen en wind, niet echt mijn cup of tea. Bovendien was het weer hoog tijd voor een artikeltje over reizen. Daarom gaan we terug naar wat zonnige foto's van afgelopen zomer! Even terug naar de Venetiaanse zon.

Tijdens mijn zomervakantie kon ik natuurlijk niet Venetië passeren zonder hier een paar dagen te verblijven. Van vele medereizigers hoorde ik dat het niet aan hun verwachting voldeed, maar die van mij werden meer dan waargemaakt. Ondanks de wat vele toeristen (duh, hoogseizoen), vond ik het een geweldige, fotogenieke stad. Verdwalen door de Venetiaanse straatjes is het leukst. Je loopt door de steegjes waar de meeste toeristen niet komen en je komt de echte sfeer tegen zoals je die bij Venetië verwacht. Voor iedereen die er nog nooit geweest is, ik zeg doen! Ik wil er zelf ook nog wel een keertje terug, misschien buiten het hoogseizoen. Gewoon om mooie foto's te maken en te kijken of ik nog mooie plekjes gemist heb.























De eerste dag van mijn driedaagse trip kwam ik ontzettend vroeg aan. Het was sowieso al een heel rare aankomt. Rond drie uur s'nachts kwam ik aan op het treinstation, maar er waren natuurlijk geen bussen naar Venetië rond die tijd. Toen ik eindelijk de uitgang van het treinstation gevonden had (alle standaard uitgangen waren afgesloten), heb ik dus maar een plekje gezocht tussen mede backpackers en daklozen. Eenmaal aangekomen bij het hostel was ik veel te vroeg voor het inchecken. Ik dropte mijn backpack en ben een rondje gaan lopen over het eilandje waar het hostel zat. Het was pas 06.30 ofzo dus er was prachtig licht over de stad. De eerste indrukken waren daardoor al super! De eerste aanrader is dus al, zorg minimaal een keer dat je met zonsopgang of anders zonsondergang, op een waterbus te vinden bent. Je kunt dagpassen kopen wat sowieso enorm de moeite waard is. Hiermee kun je de hele stad doorcrossen over het water. Ideaal!





De overige dagen ben ik de nodige kerken, kathedralen en het Dogenpaleis in geweest. Het Dogenpaleis is best de moeite waard. Ik ben niet zo van die culturele dingen maar dit was best wel indrukwekkend. Alle plafonds hadden goud en schilderijen. Gigantische balzalen met opnieuw overal goud en kunst. Gewoon bizar groot ook, kamers vol met wapens, schilden, kanonnen noem maar op.

Een van de hoogtepuntjes voor mij was toch wel Burano. Zo leuk al die gekleurde huisjes! Ook hier geldt wel weer, zorg dat je van de standaard wegen loopt om een beetje van het toerisme af te komen, maar een echte aanrader!






De laatste dag heb ik zelfs op het strand gelegen op Lido, dus als je even moet chillen in de zon kan ook dát gewoon in Venetië. Ik hoop dat jullie ook even lekker terug gedacht hebben aan de zon, ijsjes en leuke tijden van afgelopen zomer.

Hebben jullie nog leuke Venetië must see tips?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten