13 oktober 2015

Beat Jamie with 10 minute meals: Deel 1

Deze week heb ik drie receptjes voor jullie die zo snel en easy zijn dat je zelfs Jamie kun verslaan! Deze gerechtjes zet je binnen 10 minuten op tafel. Okee, ik zal maar meteen open kaart spelen. Het eerste deel van deze driedelige reeks is snel, maar wel alleen als je niet een tafel van tien mensen hebt zitten. Het enige wat je hoeft te doen is namelijk snijden, snijden en snijden. Ik kook alleen voor mezelf, en dan is dit zeker binnen tien minuten te maken. Vandaag heb ik voor jullie de rauwe witlofsalade van mijn mama! 

Ik verzeker jullie, als je je kinderen witlof wilt laten eten is dit the way to go! Het recept hieronder is afgesteld op 1 vol bord als je de salade als maaltijd eet, maar je kunt hem ook ergens bij eten dan is het zeker al genoeg voor drie borden.

Wat heb je nodig:

  • 1 witlof
  • Gerookte kipfilet (1/2)
  • 1 mandarijn
  • 1 appel
  • handje walnoten
  • handje rozijnen
  • roomkaas (grote eetlepel)
  • peper en zout
Het bereiden is net zo simpel als je denkt. Halveer de witlof en haal het hart eruit. Snijd vanaf de onderkant dunne reepjes en laat een deel van de loof in wat grotere blaadjes. Snijd een halve gerookte kipfilet in stukjes, net als de appel en de mandarijn. Gooi alles bij elkaar en voeg d roomkaas toe. De roomkaas is een soort dressing dus zorg dat die zich goed verdeeld over alles. Doe ook nog een handje walnoten en een handje rozijnen erdoor et voilĂ ! Eten op tafel. Als je het eet als maaltijdsalade is het lekker om er nog wat stokbrood bij te doen of je zou er nog pasta doorheen kunnen doen. Nooit geprobeerd nog, maar lijkt me best lekker.













310

Geen opmerkingen:

Een reactie posten