16 oktober 2015

Beat Jamie with 10 minute meals: Deel 2!

Lieve allemaal! Daar is ie dan, deel twee van 10 minute meals. Vandaag eigenlijk mijn favoriete eten op het bordje. Pasta Pesto! Pasta pesto is heel makkelijk en snel gemaakt, en ik vind het in welke versie dan ook, enorm lekker. Je kunt er lekker mee variëren. Het lekkerste vind ik pasta pesto denk ik wel met wat kip, tomaatjes, pijnboompitjes erdoor en natuurlijk wat Parmezaanse kaas erover.


Vandaag een iets andere uitvoering, want ik maak graag kleine restjes van vorige op zodat ik niets hoef weg te gooien. Om hem binnen tien minuten op tafel te zetten maak je de pasta met pestosaus uit een potje. Heb je wat langer de tijd doe je dit lekker met verse zelfgemaakte pesto, want dat is echt lekkerder en nog steeds heel easy.

Wat heb je nodig:
  • Pasta in elke vorm of maat is goed
  • Pesto
  • Cherry tomaatjes
  • Zakje gesneden groenten (die had ik nog liggen, hoeft er niet doorheen)
  • Kip
  • basilicum

Om hem snel op tafel te krijgen zet je meteen een pannetje heet water aan de kook. Je kunt natuurlijk ook de waterkoker gebruiken, dan kookt het sneller. Je kipfilet blokjes bak je eventjes in een pannetje. Als de kip van de buitenkant gaar is gooi je je groenten erbij. Dit laat je een beetje bakken en pruttelen tot je pasta klaar is. Voeg aan het eind nog de tomaatjes toe zodat deze een beetje opwarmen. Als alles klaar is giet je de pasta af, meng je een paar lepels pesto saus door de pasta (gewoon in de pan), en gooi je ook de kip en groenten erbij. Ik weet het, qua presentatie is het natuurlijk een beetje een zooitje, maar hé daar gaat het niet perse om als je lekker snel wilt eten. Ik had helaas geen Parmezaan in huis en ook geen pijnboompitjes, maar heb je ze wel zou ik ze toevoegen. De groentes had ik liggen en die moesten op, maar je kunt ze zeker ook weglaten. Wees een beetje creatief dus, je kunt hem pimpen zoals je zelf wilt! Nou heb ik een basilicumplant staan in mijn kamer, dus dan is het lekker om nog wat verse basilicum te gebruiken.

Tot Zondag! Dan komt het laatste deel online!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten