24 december 2015

Wentelteefjes van Kerststol

He Food Lovers! Aangezien ik deze vakantie lekker bij mijn ouders ben, kon ik de afgelopen dagen al lekker ontbijten met Kerststol. Altijd lekker als je bij je ouders bent dat ze dingen hebben die je niet zo gauw koopt voor jou alleen. Een Kerstbrood is natuurlijk sowieso al super lekker, maar het leek me leuk om een keer te proberen of je er ook wentelteefjes mee kunt maken. En guess what!? Het kan, en is super lekker!


Wentelteefjes, of French Toast zoals ze in het Engels zeggen, zijn sowieso al super lekker. Als je ze maakt met suikerbrood worden nog veel lekkerder, en daarom dacht ik, dat kan vast ook met Kerstbrood!

Wat heb je nodig:
  • Kerststol
  • 1 ei
  • 1 glas melk
  • Poedersuiker
  • Kaneel
Voor 3 tot 4 sneedjes is dit mengsel ongeveer genoeg. Je mixt het ei en de melk door elkaar en verwarmt een klontje boter ik de pan. Leg de sneedjes brood in het ei-melk mengsel en laat het goed in het brood trekken. Ongeveer een minuut per kant. Bak ze vervolgens in de pan mooi goudbruin. 

Tijdens het bakken kun je de lekkere kaneelsuiker maken. Toen mijn moeder vroeger wentelteefjes maakte, had ze er altijd kristalsuiker met kaneel bij, super lekker! Aangezien je normaal poedersuiker over je Kerstbrood doet heb ik poedersuiker gemengd met kaneel. Deze wentelteefjes maken je kerstontbijt extra lekker en het is gepiept in No Time!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten