26 augustus 2015

Zomerse Maaltijdsalade met Peer, Bacon en Gorgonzola

Hi Iedereen! Vandaag mijn eerste artikel over een lekker recept dat ik heb gevonden tijdens mijn zomervakantie in Florence. In de zomer, als het wat warmer is, eet ik het allerliefst wat lichtere avondmaaltijden. Meestal zoek ik dan ook naar lekkere zomerse salades.















Ongeveer een week geleden plaatste ik een foto op Instagram van een salade met peer, gorgonzola en bacon.

Toen ik dit voor het eerst at op het terras van een restaurantje in Florence at, had ik al meteen in mijn hoofd dat ik dit thuis nog een keer wou maken. Wat een lekkere salade! Bovendien is hij ook nog eens enorm makkelijk en zet je het echt binnen vijf minuten op tafel. Het is super easy.

Wat heb je nodig:
  • IJsbergsla
  • 1 peer
  • Bacon of spekblokjes
  • Gorgonzola
Spreekt best voor zich natuurlijk. Bak de bacon lekker krokant en snijd ondertussen de geschilde peer in partjes. Meng de sla met de peer en de gorgonzola. Zorg ervoor dat de gorgonzola die je koopt niet te droog is. Wanneer je de salade lekker door elkaar mengt met de bacon erin (die je eerst wel even moet laten uitlekken) zal de gorgonzola als een soort dressing door de salade verdeeld worden. Door het zoute van de bacon, het pittige van de gorgonzola en het zoete van de peer is er verder geen dressing of peper en zout nodig!

Voor de gezondere mensen onder ons; je zou deze salade denk ik ook kunnen maken met lekker op smaak gebrachte kip en een wat minder vette kaassoort, bijvoorbeeld een light kruidenkaas o.i.d. Dit heb ik alleen nog niet getest :)

Probeer het een keertje uit en laat maar weten wat je ervan vindt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten